Ștefan Țintă, director general Premier Com: „2024 va fi anul extinderii operațiunilor de retail“
Cu puțin timp înainte ca grupul de firme controlat de familia Țintă să împlinească 30 de ani de la înființare, directorul general al companiei a dezvăluit pentru cititorii noștri o parte dintre planurile de extindere a operațiunilor dar și rețeta succesului pe care l-a înregistrat brandul Premier pe toate direcțiile în care și-a derulat operațiunile până acum.
Extinderea activităților de retail este prioritate zero în acest moment, în condițiile în care piața de distribuție este în continuă transformare. În acest context, ideea creării unei rețele naționale de magazine, cu precădere în orașele de mărime medie, pare o soluție mai mult decât eficientă.
Deschiderea showroom-urilor de la București și Slobozia a fost urmată de inaugurarea celor de la Turnu Măgurele și Calafat iar Tulcea și Urziceni urmează să completeze în 2024 rețeaua deja operațională.
Procesul de extindere la nivel național ar urma să se concretizeze cu deschiderea a cel puțin 20 de magazine.
Ștefan Țintă a ținut să precizeze că showroom-ul din București este deschis sub bardul propriu de retail, Nativo, și din punctul de vedere al politicii de prețuri practicată se plasează în segmentul mediu-scump pentru că Premier nu vrea să concureze cu clienții pe care îi are distribuitori în așa-numitul sistem „Do It Yourself“
Deși mai mic ca dimensiuni față de magazinele deja deschise, showroom-ul aflat în construcție în zona Fabricii de Glucoză din București, rezultat al parteneriatului pe care Premier îl are cu dezvoltatorul imobiliar One United, va fi un concept-store dedicat exclusiv profesioniștilor. Și care urmează să fie inaugurat în prima parte a lui 2025:
Deși poate părea surprinzător, Ștefan Țintă spune că dinamica afacerilor grupului de firme pe care îl conduce nu a fost influențat negativ de factorii externi asimilabili unei crize, dimpotrivă. În același context, Țintă a amintit și principala provocare cu care s-a confruntat și care pare să fie și caracteristica perioadei următoare:
Portofoliul Premier cuprinde, la final de an 2023, peste 500 de clienți, atât din categoria magazinelor care vând în mod tradițional gresie și faianță, cât și din piața DIY, fiind cel mai mare furnizor pentru rețelele Hornbach, Leroy Merlin, Brico Dépôt și MatHaus.
Premier Com a avut în 2022 o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro iar estimările pentru anul care se încheie se situează în jurul a 40 de milioane de euro.
Grupul de firme Premier este implicat în dezvoltarea unui proiect rezidențial la Slobozia, sub numele de Cantemir Residence, în care a investit până acum aproximativ 7 milioane de euro și este și unul dintre susținătorii activității echipei de fotbal Unirea Slobozia.